Bovengrondse of ondergrondse dieseltank afvoeren

U wilt uw bovengrondse dieseltank afvoeren? Maar waar dient u dan rekening mee te houden bij bijvoorbeeld het afvoeren (saneren, verwijderen) van uw bovengrondse of ondergrondse dieseltank? 

Een afgekeurde bovengrondse dieseltank dient afgevoerd (saneren, verwijderd) of gereinigd te worden door een erkend KIWA BRL gecertificeerd saneringsbedrijf. ADJ Milieutechniek gespecialiseerd in het KIWA gecertificeerd reinigen en saneren van boven- en ondergrondse tanks conform BRL K902/04, BRL K904/03 en BRL K905/02. Na het afvoeren (saneren, verwijderen) / reinigen zal u hiervan een officieel KIWA certificaat ontvangen.

Vanaf 1 januari 2015 is het verplicht dat iedere dieseltank is voorzien van het BRL k903 installatiecertificaat.

Heeft u bij uw tank wel een tankcertificaat maar GEEN installatiecertificaat, dan heeft u de volgende opties:

1: U kunt uw dieseltank laten keuren via ons door een BRL K903 ( BRL SIKB 7800) keuringsbureau. Houdt u dan wel s.v.p. rekening met het feit dat de oudere tanks (> 5 tot 15 jaar) mogelijk al niet meer aan de PGS voorschriften voldoen en u dus voor mogelijke meerkosten komt te staan, waarbij alsnog achteraf een nieuwe tank dient te moeten worden aangeschaft!

2: U kunt uw dieseltank ook direct erkend laten verwijderen (afvoeren) onder BRL k902 certificering (BRL k904 voor andere producten). U besluit bijvoorbeeld om helemaal geen opslagtank meer te willen hebben of de kosten voor herkeuring vallen duurder uit, dan kunt u bij ons uw oude dieseltank laten afvoeren tegen een vast gesteld tarief.*

*Belangrijk: heeft u bezoek gehad van de gemeente/Omgevingsdienst en is uw tank afgekeurd dan zit er niets anders op om de tank gecertificeerd af te voeren.

3: U kiest er dus voor om uw dieseltank conform BRL K902 te laten afvoeren (dus saneren en compleet verwijderen), dan kunt u eveneens deze sanering direct aanmelden middels het online tank aanmeldingsformulier.  Onderstaand leggen wij u de werkwijze uit van het aanmeldingsformulier, let op u geeft nog geen opdracht !

4: U wilt uw dieseltank liever zelf houden en conform BRL K905 laten reinigen (en dus niet saneren of verwijderen), dan kunt u deze direct aanmelden middels het online tank aanmeldingsformulier. 

Wat is de werkwijze als ik mijn tank aangemeld heb?

  1. Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen, ontvangt u van ons binnen 24 uur een prijsopgave.
  2. Indien u akkoord gaat met de prijsbevestiging, wordt er contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen voor het afvoeren (saneren, verwijderen) van uw tank.
  3. Bij ondergrondse tanks dient er altijd een tankonderzoek aanwezig te zijn, is deze niet aanwezig, dan kan ADJ Milieutechniek dit voor u verzorgen tegen een meerprijs.
  4. Wij proberen de verwijdering (sanering) altijd binnen het gestelde tijdstermijn uit te voeren. Indien nodig nemen wij vooraf contact op met de gemeente/Omgevingsdienst, indien er aanvullende eisen worden gesteld.

Meer informatie over de KIWA-richtlijnen

Om u een duidelijk overzicht te geven van de verschillende BRL richtlijnen heeft ADJ Milieutechniek de volgende normen uitgesplitst met extra toelichting voor wie de BRL bestemd is en wanneer een tankreiniging of tanksanering nodig is.

KIWA BRL K902/04 Tanksanering HBO- en dieseltanks
KIWA BRL K904/04 Tanksanering onder- en bovengrondse tanks (benzine, afgewerkte olie, petroleum e.d.)
KIWA BRL K905/02 Tankreiniging onder- en bovengrondse tanks (benzine, afgewerkte olie, petroleum e.d.)

Op de website van InfoMil kunt u eveneens meer informatie vinden: www.infomil.nl

Indien u aanvullende vragen of informatie wenst, neemt u dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Afdeling Tankreiniging en Tanksanering: +31(0)183-505964

Zoekwoorden: dieseltank afvoeren, dieseltank afvoeren Kosten, dieseltank, dieseltank Kiwa, dieseltank schoonmaken, dieseltank dubbelwandig, oude dieseltank Afvoeren, bovengrondse dieseltank afvoeren, afvoeren, dieseltank kunststof, dubbelwandige dieseltank , mobiele dieseltank


Foto's dieseltank afvoeren


Veel gestelde vragen

Hoe meld ik een tankreiniging/tanksanering aan?

Heeft u een onder- of bovengrondse voorziening en die wilt u laten reinigen?

U kunt snel en veilig het online aanvraagformulier invullen, door middel van een vragenlijst kunnen wij u beter helpen en een gerichte  offerte toezenden. Na uw accoord op onze verstuurde offerte kunnen wij de werkzaamheden, in overleg met u, inplannen.

Bestaande klant en prijsafspraken? Geeft u svp aan dat u direct opdracht wilt geven, wij zullen binnen het gestelde saneringstermijn (5 a 10 werkdagen) de werkzaamheden, in overleg met u, inplannen!

Komt u er online niet uit of u loopt vast? Geen nood, neem dan gerust contact met ons op via 0183505964 (Afdeling tankreiniging).

Spoed? Geen nood, neem dan gerust contact met ons op via het meld alarmnummer 085-2731850.

Hoe ontstaat bacteriegroei in diesel?

Hoe ontstaat bacteriegroei in diesel?

Dieselbrandstof – ook de nieuwe soorten zoals HVO en GTL – is veel gevoeliger voor bacterievorming dan de oude gasolie van vroeger. De gevolgen zijn vaak niet mis: brandstoffilters slaan dicht, de brandstoftank(s) moet worden gereinigd en stilstand van uw wagen- of machinepark. In extreme gevallen kunnen zelfs de kleppen en injectoren van dieselmotoren schade oplopen. Hoe ontstaat deze bacteriegroei nu precies in de diesel?

Lees hieronder stap voor stap hoe bacteriegroei in diesel tot stand komt:

1. Bacterievrije brandstof
Vaak wordt gedacht dat bacteriën het gevolg zijn van (slechte) dieselkwaliteit. Maar diesel wordt tijdens de raffinage tot 350ºC verwarmd en is dus steriel oftewel bacterievrij. De meeste brandstofleveranciers hebben een zeer kort logistiek traject van raffinaderij tot bij de eindgebruiker. U mag dus aannemen dat u bacterievrije diesel geleverd krijgt.

2. Vochtige buitenlucht
Tijdens het aftanken daalt het brandstofniveau, waardoor van buitenaf lucht wordt aangezogen in de dieseltank. Buitenlucht bevat van nature uit (onschadelijke) microben. Met name tijdens de herfst en wintermaanden kan deze buitenlucht ook veel vochtigheid bevatten.

3. Water onderin de tank
Wanneer het vocht in de lucht gaat condenseren, komen waterdruppels in de diesel terecht. Deze zakken uit als vrij water naar de bodem van de tank waar ze een waterlaag vormen.

4. Bacteriën vormen slijmslierten
Door de combinatie van brandstofmoleculen (= voedsel), het water onderin de tank (= zuurstof) en de zon (= warmte), gaan bacteriën zich razendsnel vermenigvuldigen en slijmslierten vormen.

5. Filters slaan dicht
De bacteriën vormen een slijmlaag tussen het water en de diesel. Tijdens het tanken worden deze slijmslierten mee opgezogen waardoor brandstoffilters dichtslaan. De resterende bacteriën zakken uit naar de bodem van de tank en veroorzaken daar corrosievorming.

Bron: loonwerker.nl

SNEL CONTACT

ADJ Milieutechniek staat graag voor u klaar. Heeft u vragen naar aanleiding van de informatie op deze website of wilt u nadere informatie? Neemt u dan gerust contact met ons op, onze medewerkers staan u graag te woord!

Uw gegevens:

U heeft nog 200 woorden over.
U bent al geverifieerd.
Moment geduld...